Deklaracja dostępności strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Brzezinach
Deklaracja dostępności Strony Internetowej Komendy Powiatowej Policji w Brzezinach
Komenda Powiatowa Policji w Brzezinach zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej brzeziny.policja.gov.pl oraz brzeziny.bip.policja.gov.pl
• Data publikacji strony internetowej: 17 kwietnia 2016 roku
• Data ostatniej dużej aktualizacji: 17 kwietnia 2016 roku
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz wytycznymi WCAG 2.1. z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
1. Nie wszystkie linki do dokumentów, które są do pobrania mają informacje o formacie, rozmiarze i języku.
2. Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
3. Pola formularzy mogą nie mieć odpowiednio powiązanych etykiet.
4. Nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł.
5. Niektóre teksty i elementy interaktywne na stronie mogą mieć zbyt niski kontrast w stosunku do tła, co utrudnia ich odczytanie osobom słabowidzącym.
6. Pliki PDF,DOC i tym podobne, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum, starają sie osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
7. Na stronie opublikowano dokumenty, które:
◦ pochodzą z różnych źródeł;
◦ są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
◦ zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
◦ nie można zmienić ich struktury;
◦ zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
Treści nieobjęte przepisami
1. Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano audiodeskrypcji z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają dodawaną audiodeskrypcję.
2. Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 roku nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować. Na stronie opublikowano treści które pochodzą z różnych źródeł, są obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym ich treść.
Nadmierne koszty
Właścicielem domeny jest Komenda Główna Policji, korzystamy z narzuconych szablonów, w których nie możemy wprowadzać zmian.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
• Data sporządzenia deklaracji: 21 września 2020 roku
• Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 roku
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej
Informacje zwrotnie i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest starszy aspirant Mariusz Chmiel koordynator do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej rzecznik@brzeziny.ld.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numery telefonu 47 842 63 15. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji i tym podobne.
Żądanie powinno zawierać:
• imię i nazwisko osoby zgłaszającej
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej (na przykład numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
• opis na czym polega problem i określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego, a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Ci dostępu alternatywnego masz prawo złożyć skargę. Zgodnie z artykułem 32 ustęp 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez organ, do którego został złożony wniosek o zapewnienie dostępności.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznik Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Brzezinach, mieści się w Brzezinach przy ul. Konstytucji 3 Maja 5.Do wejścia głównego prowadzą schody brak podjazdu dla wózków. Natomiast przy schodach znajduje się przycisk dzwonka, a na wyposażeniu komendy znajduje się schodołaz osobowy. Po wejściu do komendy znajduje się poczekalnia, a po lewej stronie od wejścia znajduje się pomieszczenie Oficera dyżurnego. Przez okienko interesanci obsługiwani są bezpośrednio przez oficera dyżurnego bądź jego zastępcę - należy podejść do szyby oddzielającej dyżurkę od poczekalni. W poczekalni, po lewej stronie na ścianie zamontowany jest mikrofon za pomocą, którego można komunikować się z dyżurnym lub osobą znajdującą się na recepcji. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu nie posiada barier architektonicznych. Drzwi wejściowe otwierają się szeroko, umożliwiając swobodny wjazd osoby z niepełnosprawnością ruchową. W budynku komendy, po prawej stronie od wejścia, znajduje się toaleta dla interesantów. Nie jest ona ogólnie dostępna, na teren komendy można wejść jedynie za zgodą Oficera dyżurnego. Następnie, po lewej stronie od wejścia, umiejscowiony jest pokój przesłuchań, wyposażony w sprzęt komputerowy, umożliwiający obsługę interesanta z niepełnosprawnością. Z uwagi na bariery architektoniczne w sytuacji trudności z wejściem do jednostki można telefonicznie poprosić o pomoc oficera dyżurnego (47 84 263 30 lub 47 84 263 31). Na wprost od wejścia głównego znajduje się wejście na teren obiektu. Drzwi otwierane są przy użyciu przyciski zwalniającego zamek. W budynku nie ma windy. Budynek jest dwupiętrowy. Ogólnodostępne toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed samym budynkiem komendy znajduje się parking dla interesantów. Na parkingu przy ul. Konstytucji 3 Maja 5 wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. Połączenie z Policją za pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki komendy istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego z każdym dzielnicowym w godzinach jego służby, który to dojedzie do osoby potrzebującej.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego znajduje się na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Brzezinach, gdzie zawarte są informacje dotyczące sposobów kontaktu z Komenda Powiatową Policji w Brzezinach dla osób głuchoniemych i słabosłyszących.
Osoby niesłyszące, głuchonieme mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Brzezinach za pomocą:
• telefonu (za pośrednictwem osoby przybranej) – 112 lub 47 84 263 30
• faksu –47 84 263 48
• poczty elektronicznej –komendant@brzeziny.ld.policja.gov.pl
• w sytuacja nagłych wysyłając SMS na numer 723 694 593
Na terenie Komendy Powiatowej Policji w Brzezinach istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego online. Połączenie jest realizowane poprzez wideo-rozmowę z pokoju przyjęć interesantów w holu głównym. Usługa ta świadczona jest w dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00.
Więcej informacji dotyczących kontaktu z Policją można znaleźć pod adresem Policja e-usługi: https://euslugi.policja.pl
Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Brzezinach jest:
starszy aspirant Mariusz Chmiel
telefon 47 84 263 15